close

小編今天的心情不太好,跟家人吵架了

我在想為甚麼世界總是不公平的呢?

只是因為我不是「他」嗎?

 

每一次不開心的時候我就會放這首歌,

好像有人在背後支持我,讓我繼續走下去

希望你們也會喜歡哦!

One Direction - Don't forget where you belong

https://www.youtube.com/watch?v=4LXzCtPQVVA

th (1)  

[Verse 1]
Been a lot of places

去過很多不同的地方
I've been all around the world

環遊世界
Seen a lot of faces

看過不同的臉
Never knowing where I was

但不明暸真正屬於哪個地方
On the horizon

就像站在地平線上* ( horizon 也可以解作眼界)
But I know, I know, I know, I know

但我知道
The sun will be rising back home

上升的太陽會指引我回家的道路

Livin' out of cases

在經歷了不同的事情
Been packing up and taking off

收拾行裝後又打開行李箱 

Made a lot of changes

作出了許久的改變
But not forgetting who I was

但並沒有忘記自我
On the horizon

在地平線上
But I know, I know, I know, I know

但我知道
The moon will be rising back home

上升的月亮會指引我回家的道路

[Chorus]
Don't forget where you belong, home

請不要忘記你屬於哪裡 (那就是)家
Don't forget where you belong, home

裡 ()
If you ever feel alone, don't

不要感到孤獨
You were never on your own

因為你並不是一個人
And the proof is in this song

這首歌便是最好的證明

[Verse 2]
I've been away for ages

我耗用了很多時間
But I got everything I need

得到了所有我所需
I've flicken through the pages

很快的翻閱這些頁紙
I've written in my memory

我把回憶寫進腦海中
I feel like I'm dreaming

感覺就像在夢中
Oh, so I know, I know, I know, I know

所以我知道
That I'm never leaving

我沒有離開過
No, I won't go

我不曾離去

[Chorus]
Don't forget where you belong, home

請不要忘記你屬於哪裡 (那就是)家
Don't forget where you belong, home

請不要忘記你屬於哪裡 (那就是)家
If you ever feel alone, don't

不要再感到孤獨
You were never on your own

因為你並不是一個人
And the proof is in this song

這首歌便是最好的證明

[Bridge]
Lights up

亮起光
When they should be on

當他們需要朝目標前進時

Even stars in the sky they're wrong

即使天空的星星都是錯的
Short days where the nights are long

長夜總是難渡過
When I think of the days I'm gone

當想起那些在異鄉的日子
Don't matter how far I've gone

即使我與「家」的距離多遠
I'm always feeling like home
我總感覺在家中


[Chorus]
Don't forget where you belong, home

請不要忘記你屬於哪裡 (那就是)家
Don't forget where you belong, home

請不要忘記你屬於哪裡 (那就是)家

If you ever feel alone, don't

不要感到孤獨
You were never on your own

因為你並不是一個人
Never, never, never

永不

Don't forget where you belong, home

請不要忘記你屬於哪裡 (那就是)家
Don't forget where you belong, home

請不要忘記你屬於哪裡 (那就是)家
If you ever feel alone, don't

不要感到孤獨
You were never on your own

因為你並不是一個人
And the proof is in this song

這首歌便是最好的證明

[Outro]
Oh, don't forget it

不要忘記這首歌
Oh, If you ever feel alone, don't

不要感到孤獨
You were never on your own

因為你並不是一個人
And the proof is in this song

這首歌便是最好的證明
Never forget it this song

永遠不要忘記這首歌
Don't forget it

不要忘記這首歌
No one never forget it this song

沒有人會忘記這首歌
You were never...

你也不會


Source:http://www.directlyrics.com/one-direction-dont-forget-where-you-belong-lyrics.html

上面的網址是歌詞來源

如果大家有更好的提議,觀迎大家提出!

 

 

 

arrow
arrow

    hoying189 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()